عسل خوراکی طبیعی که فاسد نمیشود
عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

عسل طبیعی فاسد نمی‌شود

عسل از زمان‌های بسیار دور به طور طبیعی در لابه‌لای صخره‌ها و در جنگل‌ها وجود داشته، اما انسان از حدود ۴ هزار سال پیش به اصول کندوداری و پرورش عسل پرداخته و این ماده مغذی طی سال‌ها محفوظ مانده است به طوری که در مقبره‌های فراعنه مصر کوزه‌های پر از عسل سال‌های طولانی باقی مانده و فاسد نشده است.

این ماده با وجود شیرینی بسیار ترش نمی‌شود و کپک نمی‌زند در قرآن سوره‌ای به نام نحل مربوط به زنبور عسل و عسل است که اهمیت این ماده را نشان می‌دهد.

علاوه بر اینکه عسل به عنوان شیرین‌کننده مغذی و طبیعی به شمار می‌رود تحقیقات حاکی از این امر هستند که ترکیبات منحصر به فرد عسل از آن یک ضد میکروب و ضد اکسیدان قوی درست می‌کنند.

از عسل به عنوان ماده‌ای انرژی‌زا استفاده می‌کنند، همچنین این ماده در بهبود زخم‌ها و سایر جراحات نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

برای قرن‌ها عسل به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده و همچنین گندزدا مورد استفاده قرار می‌گرفت و به صورت موضعی بر روی زخم‌ها، سوزش‌ها و جراحات استعمال می‌شد.

مصرف روزانه یک قاشق عسل، گردش خون در رگ‌ها را تسریع می‌بخشد و موجب تولید آنتی‌اکسیدان‌های خاصی در بدن انسان می‌شود.

خواص غذایی و درمانی عسل طبیعی

حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: خوردن عسل، استعمال بوی خوش، سوارکاری و نگاه کردن به سبزه نشاط‌آور است.

به عقیده ابوعلی سینا، عسل خوراکی است که جوانی را جاویدان می‌سازد، حافظه را نیرو می‌بخشد و گذشته را در خاطر زنده می‌کند، اندیشه را پاک می‌سازد، زبان را می‌گشاید و درد را ریشه‌کن می‌کند.

بنا بر نوشته‌ها و منابع موجود مشخص می‌شود در دنیای قدیم چه از جنبه‌های غذایی و چه از حیثیت دارویی این ماده اعتبار و برتری چشمگیری به تمام معجون‌های خوراکی داشته است، حتی امروزه هم عده زیادی معتقدند، عسل طبیعی یک غذای کامل است که خواص درمانی زیادی دارد و بی‌تردید نه تنها از آن به عنوان ماده قندی بلکه به عنوان معالج بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

بر اساس بعضی از منابع علمی عسل طبیعی در بهبود بیماری‌های قلبی و گوارشی و … کمک کرده و یک غذای مفید برای کودکان دو سال به بالا به حساب می‌آید که در رشد آن‌ها تأثیر به‌سزایی دارد، همچنین مصرف آن در کودکان و کهن‌سالان به علت هضم و جذب سریع حائز اهمیت است.

عسل طبیعی به علت جذب سریع در داخل دستگاه گوارش، تخمیر الکلی ایجاد نمی‌کند و وجود اسیدهای آزاد در آن سبب جذب مواد چربی شده و کمبود آهن را جبران می‌کند.

استفاده از آن به عنوان منبع انرژی در ورزش‌هایی چون فوتبال، شنا، دو، کشتی و دوچرخه‌سواری بسیار معمول است.

دانشمندان معتقدند که عسل طبیعی به علت داشتن قند زیاد و مواد معدنی و همچنین خاصیت باکتری‌کشی قوی برای پوشش محل جراحی مورد استفاده قرار گرفته است.

آن‌ها همچنین گزارش کرده‌اند که عسل طبیعی برای معالجه زخم‌های سطحی، زخم معده و برای ساختن بسیاری از داروها به ویژه شربت سینه به کار می‌رود.

قندهای موجود در عسل بر خلاف شیرینی زیاد به دندان‌ها هیچ صدمه‌ای وارد نمی‌سازد، بلکه آنها را سفید و لثه را محکم می‌کند.

پروفسور واسکور گسترف عقیده دارد چنانچه شکر مدتی در دهان بماند، توسط باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسیدلاکتیک در دهان می‌شود که برای دندان مضر است، اما عسل طبیعی برخلاف شکر چون دارای آنتی‌بیوتیک طبیعی است، هیچ‌گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندان‌ها را ضدعفونی می‌کند.

خواص ضد باکتری و آنتی‌بیوتیکی و همچنین خاصیت التهابی عسل از نظر عملی اثبات شده است، گلوکز و فروکتوز عسل سریع جذب شده و به انرژی تبدیل می‌شوند، اعمال کبد را فعال کرده و در دفع سموم از کبد مؤثر است، حرکات و ترشحات روده را بهبود می‌بخشد، عسل دارای یک اثر ملین بوده و ترشحات روده‌ها را تحریک می‌کند و همچنین در درمان بیماری‌های قلبی، درمان بیماری‌های گوارشی، درمان ضعف اعصاب، درمان کندی حافظه، درمان بیماری‌های کبد و درمان بیماری‌های کودکان و … مفید است.


خرید عسل طبیعی 09359614048 فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 1767
بازدید کل : 68450
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش