طبقه بندي عسل و افسانه عسل تک گل
عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

يکي از تقسيم بندي هاي رايج در مورد عسل بر اساس منبع شهد آن هست مثلا عسل آويشن، عسل گون، عسل کنار، عسل اسطوخودوس و غيره. اما اين نامگذاري دقيق نيست. در بين مردم تصور مي شود که مثلا عسل آويشن تماما از شهد گل آويشن درست شده است اما اين امکان ندارد و عسل تک گل طبيعي وجود خارجي ندارد.

اصولا عسل تک گل که فقط از شهد يک گل  توليد شده باشد وجود ندارد.
کساني که موقع فروش عسل ادعاي تک گل بودن آن را دارند نادانسته يا دانسته اشتباه مي کنند. شهد غالب عسل را پوشش گياهي غالب منطقه مشخص ميکند. يعني اگر کندوها در منطقه اي باشند که بيشتر گل هاي شهددار آن منطقه آويشن باشند. شهد غالب عسل به دست آمده، آويشن هست و اين به اين معني نيست که زنبورهاي عسل کارگر از شهد گلهاي ديگر موجود در منطقه استفاده نميکنند. پس در نام گذاري عسل ها بهتر است بگوييم مثلا شهد غالب اين عسل  آويشن هست تا اينکه بگوييم عسل تک گل آويشن.

 گفته مي شود که زنبورعسل تمايل دارد فقط از يک نوع گل شهد جمع آوري کند و از اين طريق عسل تک گل توليد ميشود. اين حرف قابل قبول نيست چون زنبورهاي عسل روي گل هاي مختلف مينشينند و هميشه دنبال بهترين شهدها مي گردند. و نمي توان زنبور عسل را مجبور کرد که از شهد يک نوع گل استفاده کند. در قرآن هم خداوند خطاب به زنبورعسل مي فرمايند( ...ثم کلي من کل الثمرات...) يعني از هر ثمره اي بخور.

 اگر هم  فرض کنيم اين دليل براي توليد عسل تک گل درست باشد. مثلا کندوي الف فقط شهد آويشن جمع کرده کندوي ب فقط شهد گون، و زنبوردار عسل کندوها را جداگانه برداشت نميکند و همه آنها را با هم بر ميدارد و عسل کندوهاي مختلف باهم مخلوط ميشوند به خاطر همين بهتر است بگوييم که شهد غالب عسل فلان گل هست.

تقسيم بندي رايج عسل در بين زنبورداران بر اساس فصل برداشت عسل و به صورت زير مي باشد.
 عسل بهاره که معمولا شهد غالب آن بهارنارنج و پرتقال هست و هم در نواحي شمالي کشور و هم در نواحي جنوبي کشور که مرکبات دارند برداشت مي شود.

عسل تابستانه که در اوايل تابستان برداشت مي شود و بسته به اينکه کندوها در چه منطقه اي باشند شهد غالب آن متفاوت هست اما بيشتر شهد غالب آن آويشن و يا گون مي باشد

عسل پاييزه: که در اوايل پاييز برداشت مي شود و شهد غالب آن مي تواند متفاوت باشد و گاهي اوقات هم شهد غالبي ندارد و ترکيبي از شهد گياهان دارويي مختلف هست که در بازار آن را به نام  عسل چهل گياه مي شناسند.



خرید عسل طبیعی 09359614048 فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 1740
بازدید کل : 68423
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش