آیا عسل می تواند ریزش مو را متوقف و یا درمان کند؟
عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

 کجا می توان یک درمان موثر برای ریزش مو پیدا کرد؟

آیا عسل می تواند ریزش مو را متوقف کند و یا درمان کند؟

اصلا چرا ریزش مو اتفاق می افتد؟

چرخه رشد موی بلند بین ۲ تا ۶ سال طول می کشد. و هر تار مو تقریبا در طی یک ماه یک سانتی متر رشد می کند. در تمام افراد ریزش ۲۰ تا ۱۰۰ تار مو در طول روز کاملا طبیعی و نرمال تلقی می شود اگر چه بعضی از افراد ریزش موی خیلی زیادی دارند. چه در زن ها و چه در مردها موها  یکی از عوامل مهم زیبایی هستند و از دست دادن انها  می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس و یا حتی انزوا شود و در شخص احساس پیرشدن را ایجاد کند. البته در مردها ریزش مو به حساسیت ریزش مو در خانم ها نیست.

دلایل مختلفی برای ریزش موی غیرعادی وجود دارد.

۱-دلیل ژنتیکی مهمترین عامل در ریزش زودرس مو هست. این عامل هم در مردها و هم در زن ها وجود دارد که در مردها منجر به کچلی می شود و در خانم ها باعث کم پشت شدن موها می شود.

۲-عدم تعادل هورمون های زنانه و مردانه که به نام استروزن و اندروژن شناخته می شوند. به عنوان مثال یک خانم بعد از زایمان و دوران شیردهی با ریزش موی شدیدی مواجه می شود که بعد از مدتی مجددا به حالت اولیه باز خواهد گشت و نیاز به درمان خاصی هم ندارد.

۳-داروهایی که مقادیر زیادی ویتامین آ دارند نیز منجر به ریزش مو می شوند. مثل داروهایی که برای درمان فشارخون و یا استرس تجویز می شود.

۴-ریزش مو می تواند به دلیل بیماری و مشکلات پنهان سلامتی باشد مثل  کم خونی، دیابت، نارسایی تیروئید و … پس ریزش موی شدید می تواند علامت یک بیماری باشد. پس باید علت مشخص شود تا ریزش مو درمان گردد. اگر بیمار مبتلا به کم کاری و یا پرکاری تیروئید باشد ریزش موی شدیدی می تواند داشته باشد

۵-اضطراب و استرس هم می توانند عامل ریزش مو باشند. معمولا افراد بعد از یکه حادثه یا بیماری و یا فوت نزدیکانشان که به انها استرس زیادی وارد می کند دچار ریزش مو می شوند.

۶- شرایط پوست سر و عدم رعایت بهداشت هم عامل ریزش مو هست یک بیماری قارچی بر روی پوست سر می تواند منجر به از بین رفتن ریشه تارهای مو و ریزش آنها شود.

معمولا برای ارائه درمان ریزش مو در موارد غیر ژنتیکی پزشک شما باید اطلاعات کاملی درباره رژیم غذایی، داروهایی که مصرف می کنید، بیماری های اخیر، شرایط خانواده، نحوه مراقبت از موها داشته باشد و حتی گاهی لازم است تا آزمایش خون و آزمایشاتی از پوست سر و ریشه مو گرفته شود و بر اساس تشخیص صحیح درمان ارائه شود.

عسل طبیعی و یا حتی داروهای دیگر نمی توانند کچلی را درمان کنند و یا معجزه کنند اما چند دستور العمل خوب هست که باعث جوان شدن پوست سر و  تقویت رشد موها می شود.

۱-یک مرهم با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و مقداری روغن زیتون تهیه کنید و آن را با حالت ماساژ بر پوست سر خود اعمال کنید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند. این کار را هفته ای ۳ تا ۴ بار تکرار کنید.

۲- یک مرهم با سفیده تخم مرغ و عسل تهیه کنید و با آن پوست سر و موهای خود را ماساژ بدهید و بگذارید نیم ساعت بماند و با آب بشویید. میزان استفاده عسل بستگی به  حجم موهای شما دارد.

۳- یک قاشق غذاخوری عسل را با مقداری عصاره ی سیر مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب بر پوست سرخود اعمال کنید و صبح زود آن را شستشو بدید.


خرید عسل طبیعی 09359614048 فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 1778
بازدید کل : 68461
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش