بره موم؛خواص بره موم و کاربردهای بره موم
عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

بره موم: ماده ایست شبیه موم،خمیری و چسبناک با بوی مطبوع که رنگ آن از سبز تا قهوه‌ای تیره متغیر است. باید توجه دداشته باشید که رنگ و بوی بره موم در مناطق مختلف بسته به نوع گیاهان موجود در هر منطقه متفاوت است. بره موم، در هوای سرد، ترد و شکننده و در هوای گرم، نرم و چسبناک می‌شود.

ویژه گی¬های فیزیکی و شیمیایی بره موم: بره موم حاوی حدود 50 درصد صمغ یا رزین گیاهان، 30 درصد موم، 10 درصد اسیدهای چرب ضروری، 5 درصد گرد گل و 5 درصد دیگر آن از ترکیبات آلی، ویتامینها و مواد معدنی مانند: نقره، سدیم، جیوه، مس، منگنز، آهن، کلسیم، وانادیم و سیلیس است. مقدار و نوع ترکیبات بره موم بسته به مکان، زمان جمع آوری و روش تولید آن متفاوت است.بره موم در الکل اتیلیک،استن و بنزن حل میشود.راه تشخیص آن از موم زنبورعسل حرارت دادن است چرا که نقطه¬ی ذوب بره موم 83درجه سانتیگراد و نقطه¬ی ذوب موم 63درجه است.

چگونگی تولید بره موم به وسیله¬ی زنبور: زنبور قطعات رزین یا صمغ تراوش شده از جوانه و تنه برخی درختان را به وسیله پاهای عقب و قطعات دهانی جدا می کند و سپس آنها را به کمک بزاق دهان نمناک و شکل حبه مانند به آن می دهد و در نهایت این حبه ها را در داخل سبد گرده در پاهای عقبی قرار داده و به کندو حمل می نماید.

کاربرد بره موم در کندو: بره موم به عنوان ماده ی ضد عفونی کننده و عاملی موثر در پیشگیری از ورود و شیوع بیماریها در کندو محسوب می شود. بره موم در محل ورود زنبوران به داخل کندو قرار دارد و به دلیل این که زنبورها پیش از ورود به کندو از روی آن عبور خواهند کرد، نقش ضد عفونی کننده دست و پای زنبوران را دارد. همچنین از دیگر کاربردهای آن پر کردن شکاف‌ها، تنگ کردن سوراخ‌های تهویه، ترمیم شکستگی‌ها، جلا دادن و ضد عفونی کردن جدار داخلی کندو و قاب‌ها، محکم کردن محل اتصال قاب‌های عسل به کندو و به یکدیگر است.

خواص و کاربردهای پزشکی بره موم: ازجمله خواص بره موم میتوان به  ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد التهابی، ضد انگلی، آنتی اکسیدانی، ضد پوسیدگی دندان اشاره کرد همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود دهنده اختلالات دهان و لثه، بی حس کننده موضعی، کاهش دهنده فشار خون کاربرد دارد.

 

 


خرید عسل طبیعی 09359614048 فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 1816
بازدید کل : 68499
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش