قدمت و تاریخچه ی عسل در جهان
عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

دقیقا اینکه بگوییم چگونه عسل از زمان قدیم وجود داشته است کمی سخت است آن هم به دلیل این است که زمانی نسبتا دور نسبت به دوران ما دارد. نقاشی های غاری در اسپانیا مربوط به 7000سال پیش از میلاد اولین مدارک از پرورش زنبور عسل را نشان می دهد. با این حال، فسیل زنبور عسل حدود 150 میلیون سال قدمت دارد! اماخواص جادویی عسل و تطبیق پذیری آن نقش مهمی در تاریخ دارد:

در کهیری در معبد خورشید به سال 2400پیش از میلاد در نزدیکی قاهره اولین رکورد نگه داشتن زنبور عسل پیدا شد. زنبورعسل  اغلب در خط هیروگلیف مصری برجسته میشد و همچنین توسط فراعنه،اغلب نماد خانواده سلطنتی قرار می گرفت.مصریان باستان نه تنها عسل را به عنوان یک شرین کننده بلکه به عنوان هدیه ای به خدایان باستان و همچنین به عنوان عنصری در مومیایی استفاده می کردند.آن ها برای جلب رضایت خدایان باستان کیک عسل می پختند.

یونانیان نیز از همین شیوه برای جلب رضایت خدایان استفاده می کردند،آنان عسل را به عنوان یک غذای شناخته شده و همچنین آن را داروی شفابخش می دانستند.کتاب دستورالعمل های یونانی پر از آب نبات و کیک درست شده از عسل است آنان انواع پنیرها را با عسل مخلوط می کردند.

رومیان نیز از عسل به عنوان یک هدیه برای خدایان استفاده می کردند وآن را در پخت و پز به طور گسترده بکار می بردند تا جایی که پرورورش زنبور عسل در سرتاسر امپراطوری روم رونق گرفت.

هنگامی که مسیحیت تاسیس شد تولید عسل و موم برای استفاده در تولی شمع برای کلیسا تا حد زیادی افزایش پیدا کرد.عسل در اروپا ادامه پیداکرد و اهمیت زیادی در رنسانس داشت حتی وقتی که شکر وارد شد باز هم عسل بیشتر مور توجه قرار می گرفت و از آن استفاده می شد.اما در قرن هفده ام به بعد بجای عسل بیشتر از قند به عنوان شیرین کننده استفاده می شد. 

 منبع: www.honeyassociation.com


خرید عسل طبیعی 09359614048 فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 1753
بازدید کل : 68436
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش