آیا عرضۀ عسل باموم نشانه طبیعی بودن آن است؟
عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

 مصرف عسل با موم بسیار لذت بخش است . ظاهر زیبای موم تازه بافته شده همراه با بوی مطبوع  و القاء حس طبیعی بودن عسل به وسیلۀ حجره های زیبا ، یک دست و ظریف شان ها ، اشتهای هر بیننده ای را برمی انگیزد.

 اما آیا عرضۀ عسل به این صورت نشانه طبیعی بودن آن است؟

       عسل های با موم در اغلب لبنیاتی ها و سوپر مارکت ها عرضه می شوند. اما نکاتی هست که باید قبل از خرید آن بدانیم. اول آنکه عسل طبیعی تقریباً به طور کامل جذب بدن شده و چیزی از آن دفع نمی شود . این حقیقت در مورد موم برعکس است. یعنی تقریباً موم برای بدن قابل جذب نیست و به طور کامل دفع می شود.

       خواص عسل های طبیعی گوناگون آنقدر گسترده است که برای مطالعه آن جای خالی یک رشته تخصصی دانشگاهی حس می شود اما  موم ، به دلیل ساختار فیزیکی و شیمیایی آن و عدم جذب در مجرای گوارش خواص محدودی دارد .

       از طرف دیگر زنبورعسل برای تولید یک واحد موم باید حدود دوازده واحد عسل مصرف کند در حالیکه موم فروخته شده به همراه عسل معمولاً هم قیمت با آن عرضه می شود. بنابراین بهترین و اقتصادی ترین محل استفاده موم قراردادن مجدد آن در اختیار زنبورها است تا موم کمتری را برای ساختن شان های کندو مصرف کرده و تولید عسل آنها بیشتر شود.

      مومی قابل خوردن است که سفید باشد. موم های تازه بافته شده به رنگ سفید هستند. معمولاً پس از بافتن موم و آماده سازی شان ها توسط کارگرها ملکه در حجره های آن تخم ریزی می کند. تخم ها پس از مدتی به دنیا می آیند و در مراحل دگردیسی تبدیل به لارو و شفیره شده و متولد می شوند. این نوزادان زنبور عسل در مرحلۀ شفیرگی پیلۀ نازکی را  به دور خود می تنند که پس از به دنیا آمدنشان در داخل سلولشان باقی می ماند. وجود این پیله ها باعث می شود رنگ موم آرام آرام قهوه ای و مشکی شود. اگر زنبور عسل داخل این شان عسل ذخیره کند باموم آن قابل مصرف نیست زیرا در زمان خوردن پیله های زنبورها داخل دهان آمده و ضمن برهم زدن طعم خوش عسل قابل بلع نیستد.

      تنها زمانی عسل با موم قابل عرضه است که موم آن پس از بافته شدن بلافاصله جهت ذخیره عسل به کارگرفته شود. این هم زمانی اتفاق می افتد که یک جریان شدید شهد به داخل کندو سرازیر باشد . در حالت طبیعی چند سال یک بار زنبوردارها به صحرایی که اینقدر وفور شهد داشته باشد برخورد می کنند. در سالهای عادی تعداد محدودی از قابهای بافته شده بلافاصله برای ذخیره عسل به کارگرفته می شود.

     متأسفانه برخی افراد سودجو با تغذیه زنبورها به وسیلۀ محلول آب و شکر این شرایط را به صورت مصنوعی برای زنبورها فراهم می آورند و از این طریق اقدام به تولید انبوه عسل با موم می کنند.

     در نتیجه توصیه می کنیم در زمان خرید عسل باموم از سلامت آن مطمئن شوید..


خرید عسل طبیعی 09359614048 فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 1766
بازدید کل : 68449
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش