نگاهی به رفتار زنبورها
عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

نگاهی به رفتار زنبورها با استفاده از فیزیک آماری

 

فیزیکدانان دانشگاه منچستر طی مطالعاتی می خواهند پی ببرند که زنبورهای عسل، چگونه مکانی را برای زندگی انتخاب می کنند. این پژوهشگران با استفاده از روش های فیزیک آماری به حل مدل های رایانه ای که پیش از این، محققان دیگر به آن پرداخته بودند، اقدام کردند. این مدل های رایانه ای نشان می دهد چگونه گروهی از زنبورهای عسل به صورت اشتراکی و دسته جمعی در ارتباط با انتخاب مکان جدید تصمیم گیری می کنند و از بین مکان های موجود، بهترین جا را برای سکونت انتخاب می کنند. پیش از این، در کنفرانس برگزار شده اوایل سال ۲۰۰۹ محققان براساس مدل های رایانه ای، استعداد شگرف و چشمگیر زنبورهای عسل در انتخاب بهترین مکان برای سکونت را که ناشی از فعل و انفعال پیچیده انفرادی و در نهایت تصمیم گیری جمعی است تشریح کرده بودند.

    اکنون با تشریح ریاضی این مدل ها انجام شده از طریق فیزیک آماری، زیست شناسان قادر به تصحیح و بسط این نتایج هستند تا شاید تصویر واقعی تری از رفتارهای اجتماعی زنبور عسل ترسیم کنند و به حقایق بیشتری درباره این موجود دست یابند.

    این روش تحقیق حوزه ای نسبتا جدیدی از تحقیقات در علوم پیچیده است که حدود ۱۵ سال از آغاز آن می گذرد.

    حوزه کاربردهای فیزیک نظری در اجتماعات مدرن، همیشه واضح و آشکار نبوده است، اما فیزیکدانان سعی در توضیح و درک رفتار عوامل بسیار کوچک مانند ملکول ها و اتم ها و در نتیجه ایجاد یک خروجی مشترک بوده اند که با استفاده از الگوی جدید به دست آمده، ممکن خواهد بود.

    علوم مرکب براساس این نوع دانش و فهم، استوار بوده و کاربرد آن برای مدل های اقتصادی، مطالعه بازارهای مالی، مدیریت ترافیک و پدیده های اجتماعی مانند اختلالات جمعیتی و انتشار شایعات و تصمیمات در جوامع انسانی موفقیت آمیز بوده است؛ همان طور که در زمینه تصمیم گیری جمعی و آموزش، کاربرد موفقی داشته است. شبیه سازی به وسیله فیزیک آماری همچنین می تواند در ساخت مدل های بهتر زیست شناسی، فهم چگونگی انتشار امراض و عوامل کنترل فشارخون به کار آید.

    این تحقیق نتیجه تعامل متقابل فیزیکدانان با دانشمندان علوم اجتماعی بوده است.

    استقلال و وابستگی در انتخاب جا از سوی زنبورهای عسل، مدل های مبتنی بر عامل، روش های تحلیلی و شکل گیری الگو آخرین موضوعاتی است که بتازگی در مجله زیست شناسی نظری به چاپ رسیده است.


خرید عسل طبیعی 09359614048 فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 1751
بازدید کل : 68434
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش